قرآن و اهل بیت ع

قرآن و اهل بیت ع دو گوهر گرانبها

قرآن و اهل بیت ع دو گوهر گرانبها

با تمسک به «قرآن و اهل بیت » می توانیم به سعادت واقعی برسیم.

بایگانی

انسان از منظر قرآن (جانشین خدا)

شنبه, ۷ بهمن ۱۳۹۶، ۰۹:۵۷ ق.ظ

انسان قرآنی

سلطان علی نایبی

اولین نکته درباره خلقت انسان این است :زمانی که خداوند متعال انسان را آفرید واو را جانشین خویش معرفی کرد، ملائکه و فرشتگان اعتراض نمودند که این موجود، زمین را آکنده از ظلم و فساد می کند در حالی که ما تسبیح گوی تو هستیم:

وَ إِذْ قالَ رَبُّکَ لِلْمَلائِکَةِ إِنِّی جاعِلٌ‏ فِی‏ الْأَرْضِ‏ خَلیفَةً قالُوا أَ تَجْعَلُ فیها مَنْ یُفْسِدُ فیها وَ یَسْفِکُ الدِّماءَ وَ نَحْنُ نُسَبِّحُ بِحَمْدِکَ وَ نُقَدِّسُ لَکَ (بقره 30)

اما خداوند متعال «علم الاسماء» را به آدم آموخت ، و بدین سان او را از سایر موجودات برتری بخشید و این بدان علت بود که آدم ع تحمل درک این موهبت را داشت.

دوم این که حضرت احدیت ،درباره خلقت هیچ یک از موجودات نفرمود: «فتبارک الله احسن الخالقین» اما بعد از خلقت انسان می فرماید: «فتبارک الله احسن الخالقین»(مومنون14).

این سخن حضرت حق نشان از مقام والای انسان در بین تمام مخلوقات  دارد.

و اینک انسان است 

با وظیفه بسیار گران

و تعهدی سنگین

نسبت به همه هستی

او عصاره خلقت و اشرف مخلوقات است بدین شرط که علاوه بر حقوق خویش،نسبت به تکالیف و وظایف خویش معرفت تام داشته باشد و در صدد انجام آن ها باشد.

تا زمینی آباد

آسمانی نورانی

و دنیایی شاد

داشته باشیم.

به امید آن روز.




نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی